Drugi Gong Zhineng Qigong, czyli Metoda Ciała i Umysłu
Definicja Metody ciała i umysłu.
Metoda ciała i umysłu to nazwa drugiego Gong Zhineng Qigong (Xíng Shén Zhuāng 形神庄) . W chińskiej pisowni: Xing oznacza „ciało fizyczne”, Shen oznacza „świadomość lub aktywność umysłu”, a Zhuang oznacza „postawa ciała” (w tym kontekście). Nazwa oznacza trening postawy Jing (Xing), Qi i Shen. Intencją tego ćwiczenia jest uzyskanie połączenia świadomości z ciałem, jako holistycznej jedności poprzez postawy ciała (ruchy ciała) wykonując polecenia umysłu. Metodę tą nazywamy Xíng Shén Hùn Yuán (形神混元 ciało i umysł połączone w jedność). Metoda ciała i umysłu działa na Xing Shen Hun Yuan wewnętrznej Hun Yuan.
W praktyce Qigongu, gdy kultywujemy zewnętrzną Qi, to nazywa się to zewnętrzna Hun Yuan. Gdy kultywujemy wewnętrzną Qi, nazywamy to wewnętrzną Hun Yuan. Zewnętrzna Hun Yuan odnosi się do transmutacji naturalnej (zewnętrznej) Qi za pomocą intencji umysłu, to pozwala na to, aby ciała łatwo zaabsorbowało naturalną Qi i by była zużyta przez ciało. Ponieważ proces transmutacji zachodzi poza ciałem, nazywamy to zewnętrzną Hun Yuan. Wewnętrzna Hunyuan oznacza, że intencja umysłu łączy Qi wewnątrz ciała, umożliwiając przenikanie do wnętrza ciała i wewnętrznych organów i złączyć się w jedność ze skórą, mięśniami, ścięgnami, kośćmi, meridianami i organami wewnętrznymi.
Na początkowym etapie Xíng Shén Hùn Yuán wymaga się, aby zmieszać aktywności umysłu i ciała jako jedność.
W normalnym ćwiczeniu fizycznym pomimo że ruchy ciała są kierowane przez intencję umysłu, to intencja umysłu nie jest skupiona na ruchu ciała, ale na przeznaczeniu ruchu. To jest intencja skierowana na zewnątrz. Ćwiczenie ciała i umysłu wymaga, aby Shen (świadomość) była w pełni skoncentrowana na przenikaniu do mięśni, ścięgien i kości. Ponieważ Qi podąża za Shen, Qi podążając przenika wewnątrz miejsc, które są przenikane przez Shen, stąd więc zmienia się dystrybucja Qi wewnątrz ciała. Na poziomie komórkowym, Qi koncentruje się zwykle w błonach komórkowych. Podczas koncentracji Shen, ilość Qi również wzrasta. Kiedy Shen przenika do struktur ciała, to Qi podąża za nią. Stopniowo wewnętrzna Qi rośnie do punktu, gdy wewnątrzkomórkowa Qi i Qi błon komórkowych nie dają się rozróżnić i stają się znane jako Wewnętrzna Shen Hun Yuan.
Charakterystyka Metody Ciała i Umysłu.
1. Wysoki stopień trudności
Większość ruchów w metodzie Ciała i Umysłu pochodzi z Qigongów Walki i
tradycyjnych dynamicznych Qigongów. Włączając ruch otwarcia, cała metoda zawiera 11 oddzielnych ćwiczeń. Nie ma pomiędzy nimi silnych związków, dlatego mogą być ćwiczone osobno. Ruchy tych ćwiczeń, gdy się je wyizoluje lub podzieli na małe sekcje, są w większości proste i schematyczne z kilkoma ruchami obrotowymi. Ponieważ metoda została zaprojektowana po to, aby skorygować postawy ciała i braki Qi spowodowane życiem codziennym, ruchy te mogą wydać się dziwne, w porównaniu do ruchów, które wykonujemy na co dzień.
Metodą tą ćwiczymy również małe stawy i mięśnie pleców, które nie pracują w życiu codziennym. Na początku gdy ćwiczymy prawidłowo, możemy poczuć, że ruchy są nienaturalne. Ażeby zachować prawidłową postawę, niektóre ruchy wymagają użycia siły i po ćwiczeniach może wystąpić ból oraz zmęczenie. Są one jednak konieczne, aby rozluźnić swoje ścięgna i więzadła i aby otworzyć Meridiany.
2. Ruchy są zbilansowane i wszechstronne
Metoda Ciała i Umysły podkreśla ruchy ciała. Struktura jest wszechstronna i zaprojektowana tak aby przećwiczyć każdą część ciała. Jest podzielona na trzy sekcje:
Ciało:
głowa, szyja, klatka piersiowa, plecy, żebra, żołądek, biodra i kość ogonowa.
Kończyny górne: ramiona, łokcie, nadgarstki, dłonie i palce.
Kończyny dolne: stawy biodrowe, kolana, kostki, stopy, palce.
Ruchy balansują lewą i prawą stronę, przód i tył oraz górną i dolną
część ciała. Pracują, aby rozciągać i ściskać mięśnie i ścięgna i aby rozruszać i uelastycznić stawy. Podążając za intencją umysły ćwiczymy niemal każdą część ciała.
Praktykowanie tej metody zbilansuje Qi i upiększy ciało.